понедельник, 9 сентября 2019 г.

სადამრიგებლო პროგრამა

მე–8 "გ" კლასის სადამრიგებლო პროგრამა



    კლასის დახასიათება


VIII კლასში ირიცხება 31 მოსწავლე. 14 გოგონა და 17 ვაჟი.
 
კლასი საშუალო აკადემიური დონის და ყოფაქცევისაა. მიხდება მუშაობა ინდივიდუალურად მოსწავლეებთან და მათ მშობლებთან.  რით არის განპირობებული აკადემიური სისუსტეგამონაკლის შემთხვევებში მშობელთა უყურადღებობა, სოციალური პირობები, ენის ბარიერი (არაქართულენოვნები: სომხები, რუსები; პრობლემები ოჯახებში) ეს ყველაფერი უარყოფითად მოქმედებს მოსწავლის ცოდნის ხარისხზე, რადგან მათი უმრავლესობა ოჯახური პირობების გამო სრულფასოვნად ვერ ახერხებს თვითრეალიზებას.     ახალი სასწავლო წლიდან დაგეგმილი მაქვს საინტერესო ღონისძიებები, რომლებიც უფრო გაააქტიურებენ მოსწავლეებს, დაუბრუნებენ საკუთარი თავის რწმენას და ვფიქრობ გააუმჯობესებენ სწავლის ხარისხს.                 


                        

        

       დამრიგებელი სასკოლო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი ფიგურააჩემი მოვალეობაა საგნობრივ პედაგოგებთან ერთად მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და დასწრების აღრიცხვამშობლებისთვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობაპრობლემების წამოჭრის შემთხვევაშიმოსწავლესმშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობამოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემების გადაჭრაშისაკლასო ზეიმებისა და ექსკურსიების ორგანიზებაში მონაწილეობა და სადამრიგებლო კლასთან საათის ჩატარება.
დამრიგებლის მოვალეობიდან გამომდინარე,მე ყველაზე ხშირი და ახლო ურთიერთობა მაქვს მოსწავლეებთანამიტომაც ყველანაირად შევეცდები ვიყო მოსწავლეთა მრჩეველი და აღმზრდელი.
  შევიმუშავე სადამრიგებლო საათის გეგმარომელიც ეყრდნობა შემდეგ პრინციპებს:
 აღზრდის მთლიანობა - პიროვნების განვითარება ფიზიკურიფსიქიკურისოციალური და სულიერი კუთხით არის აუცილებელისააღმზრდელო მუშაობის მთავარი მიზანი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;

 შემოქმედიაქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურიამოსწავლეები ერთმანეთისგან ნიჭითა და შესაძლებლობებით განსხვავდებიანამდენადდამრიგებლის ფუნქცია მათში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენამოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაციანიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის პირობების შექმნაა;

მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა - მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება აუცილებელიასაკლასო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი აქტივობების (ზეიმებილაშქრობებიექსკურსიებიდაგეგმვისას დამრიგებელმა მოსწავლეთა ჩართულობა უნდა უზრუნველყოსმაქსიმალურად უნდა მოხდეს მათი ინტერესების გათვალისწინებაამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს დამოუკიდებელ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეების მოგვარების უნარ-ჩვევებს გამოუმუშავებს და ხელს შეუწყობს თავისუფალი პიროვნების ფორმირებას;

 თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობასურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობასდამრიგებლის მუშაობა მიმართული უნდა იყოს მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებასთან დაკავშირებული მოთხოვნილებების დაკმაყოფილებისა და მათთვის სათანადო პირობების შექმნისკენ;

 ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი - დამრიგებელმა მოსწავლეებს ხელი უნდა შეეუწყოს საკუთარი და სხვისი უფლებებისა და მოვალეობების გაცნობიერებასა და დაცვაში.

სადამრი გებლო საათის პროგრამის მიმართულებები:

1. პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნებასოციუმი ჩემს გარშემოურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთანტოლერანტობაადამიანთა უფლებებიზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები.


2. გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენაავადმყოფობის გავრცელების წყაროებისასარგებლო საკვებიდროის ორგანიზებადღის რეჟიმისპორტის მნიშვნელობამავნე ჩვევების საფრთხეგარემოს და ბუნების მოფრთხილება;

3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზოჩემი სკოლაჩემი ქალაქი/სოფელისამშობლოისტორიაგამოჩენილი პიროვნებებიმნიშვნელოვანი მოვლენებიტრადიციებიწესები და კანონები;
4. თვალსაწიერის გაფართოება -  ხელოვნებისტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.

2019-2020 სასწავლო წლის
მიმართულებები


             1.  სწავლა-სწავლების ხარისხის ამაღლება;

             2.  მოსწავლეთა ფიზიკური და გონებრივი განვითარებისთვის    სრულყოფილი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა;


           3.  სამოქალაქო აქტივობისა და საზოგადოებრივი    პასუხისმგებლობის(სამართლიანობა, ტოლერანტობა, ჯანსაღი ცხოვრების წესის ჩამოყალიბება


               


                      
                                    
საორგანიზაციო საკითხები
შესასრულებელი საკითხები
აქტივობა და მიზნები
              დრო
1
კლასის კონტიგენტის დაზუსტება, ჟურნალის და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება, ქცევის კოდექსის გაცნობა, სახელნძღვანელოების დარიგება, მოსწავლეთა მორიგეობის დადგენა, დღის რეჟიმის გაცნობა და საორგანიზაციო კუთხის გაკეთება.
მოვაწესრიგებ პირად საქმეებს, მშობლებს გავაცნობ ქცევის კოდექსს და შინაგანაწესს, ვადგენ მორიგეობის სიას, ვაკრავ გაკვეთილების ცხრილს.
სექტემბერი
2
სასკოლო ჟურნალის წარმოება
ვამოწმებ დასწრებას, ვარკვევ გაცდენის მიზეზებს.
მთელი წლის განმავლობაში
3
მოსწავლეთა პროგრესის შემოწმება. აკადემიური მოსწრებისა და მოსწავლეთა ქცევის მონიტორინგი
ვაგროვებ ინფორმაციას
სისტემატიურად
4
მშობელთა ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში
მშობლებს ვაცნობ სადამრიგებლო პროგრამას, აკადემიურ მიღწევებს. დავგეგმავ მშობლებთან ინდივიდუალურ შეხვედრებს. ხელს შევუწყობ მშობლის სასწავლო პროცესში ჩართვას. მშობელი სისტემატურად ინფორმირებული იქნება არა მხოლოდ მოსწავლეთა უარყოფითი ქცევის ან დაბალი აკადემიური მოსწრების, არამედ მისი მიღწევების შესახებაც. გავაცნობ, თუ რას ვგეგმავ წლის ან სემესტრის განმავლობაში, რა ცოდნის მიღებას და რა შედეგს უნდა მიაღწიოს წლის ბოლოს.
სემესტრში 2-ჯერ ან საჭიროების შემთხვევაში.
5
სასწავლო წლის ბოლოს მოვახდენ მიღწეული შედეგების განხილვას.
                                                             

                                              
             მშობელთა კრებების თემატიკა


            1.ახალი სასწავლო წლის ამოცანები-სექტემბერი;

            2.სემესტრის შედეგები;

            3.მოსწავლეთა მიმდინარე აკადემიური მოსწრება;

            4.წლიური შედეგე

სავარაუდო თემატიკა კლასის საათისათვის:


თემები
შეხვედრებისრაოდენობა
1
 კლასის საათი ორგანიზაციულ  საკითხებზე
სექტემბერი
2
როგორ ვსწავლობთ,როგორ ვისწავლოთ უკეთ?
სექტემბერი
3
 თვითგანვითარება
ოქტომბერი
4
ჩემი მიზანი
ოქტომბერი
5
 ჩემი არჩევანი,ჩემი მომავალი პროფესია
ოქტომბერი
6
 სწრაფვა წარმატებისაკენ
ოქტომბერი
7
 სოციუმი ჩემს გარშემო
ნოემბერი
8
ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან
ნოემბერი
9
 ადამიანთა უფლებები
ნოემბერი
10
 რა არის გენდერული როლები
ნოემბერი
11
იდენტობა-ვინ ვარ მე?
დეკემბერი
12
 სამშობლოს და საკუთარი კუთხის სიყვარული და ახლობლების პატივისცემა
დეკემბერი
13
 ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები
დეკემბერი
14
კონფორმიზმი
დეკემბერი
15
პირველი სემესტრის შედეგების გაცნობა
იანვარი
16
მინდა ვიყო წარმატებული
იანვარი
17
არა ძალადობას
თებერვალი
18
ლიდერობა
თებერვალი
19
 კლასის საათიწლის მოსალოდნელი
შედეგების შესახებ
თებერვალი
20
არა ნარკოტიკებს!
თებერვალი

თემები
შეხვედრების რაოდენობა
21
 ცნებათანაკლასელი
მარტი
22
ურთიერთობისას სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათი გადაჭრის გზები
მარტი
23
 კონფლიქტების აცილების და მოგვარების უნარების განვითარების აუცილებლობა
მარტი
24
როდის ირღვევა ჩვენი უფლებები
მარტი
25
 სპორტის მნიშვნელობა
აპრილი
26
 დროის ორგანიზება
აპრილი
27
 მავნე ჩვევების საფრთხე
აპრილი
28
უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება
აპრილი
29
 თვითრწმენა, საკუთარ თავსა და ძალებში დარწმუნება
მაისი
30
წლის ბოლოს მოსალოდნელი შედეგები
მაისი
31
ხელოვნების და ინტელექტუალური მიღწევების მნიშვნელობა
მაისი
32
 26 მაისი საქართველოს დამოუკიდებლობა
მაისი
33
 სასწავლო წლის შეჯამება
ივნისი
34
სასწავლო შემეცნებითი ექსკურსია
ივნისი



                                დამრიგებლის სამუშაო გეგმა



ღონისძიებები/შეხვედრები
მიზანი
მოსალოდნელი შედეგი
შესრულების დრო
1
შეხვედრები საგნის მასწავლებლებთან
კლასის მდგომარეობის გაცნობა
ახალი მეთოდების დანერგვა
სექტემბერი
2
გარემოს დასუფთავება
გაითავისონ მოსწავლეებმა დასუფთავების აუცილებლობა
სუფთა გარემოში სწავლა
სექტემბერი
3
სვეტიცხოვლობა
მოსწავლეებში ისტორიული ცნობიერებისს ამაღლება
ინფორმაციის მიღება
ოქტომბერი
4
ექსკურსია სამეგროლოში
სამეგრელოს ღირშესანიშნაობების და ტრადიციების უკეთ გაცნობა
ინფორმაციის მიღება საქართველოს კუთხეების შესახებ
ოქტომბერი
5
გიორგობის ბრწყინვალე დღესასწაული
ცნობიერების ამაღლება
საკლასო ღონისძიება და კედლის გაზეთის შექმნა
ნოემბერი
6
მხიარული სტარტები
ჯანსაღი გარემოს შექმნა
სპორტისადმი ინტერესის ამაღლება
ნოემბერი

7
საახალწლო ღონისძიება და კედლის გაზეთის გამოშვება
ინტელექტუალური განვითარება
ჯგუფებში მუშაობა და პრეზენტაციები
დეკემბერი

8
საქველმოქმედო აქციებში მონაწილეობის მიღება (სოციალურად დაუცველი ადამიანების 
დახმარება).
გაიაზრონ, რას ნიშნავს სოციალურად დაუცველის ცხოვრება. მათდამი ყურადრების და მზრუნველობის გამოვლენა.
სოციალურა დაუცველი 
ადამიანების
დახმარება.
დეკემბერი

9
გამოფენის მოწყობა-შობა ახალი წელი
ინტელექტუალურ-ესთეტიკური განვითარება.
ჯგუფებში მუშაობა და პრეზენტაციები
იანვარი
10
წმინდა ნინოს ბრწყინვალე დღესასწაული
მოსწავლეებში
რწმენის ამაღლება
ინფორმაციის მიღება
იანვარი
11
გვახსოვდეს წარსული-დავით აღმაშენებლის ღვაწლის გახსენება
პატრიოტული განვითარება
მოსწავლემ გააცნობიეროს დავითის როლი საქართველოს ისტორიაში
თებერვალი
12
შეამოწმე შენი ცოდნა-ინტელექტუალური თამაში
ცოდნის შემოწმება ყველა საგანში
კლასის აკადემიური მდგომარეობის გამოვლენა
თებერვალი
13
ღონისძიება -დედის დღესთან დაკავშირებით
ინტელექტუალური განვითარება
დედის როლი ადამიანის ცხოვრებაში
მარტი
14
საქართველოს პირველი პრეზიდენტი-ზვიად გამსახურდია
პატრიოტული განვითარება
საქართველოს უახლოესი ისტორია
მარტი
15
9 აპრილის მოგონებები
პატრიოტული განვითარება
ბედკრული საქართველოს ყოფა საუკუნეების განმავლობაში
აპრილი
16
ინტელექტუალური ვიქტორინა მე-8 კლასებში
ცოდნის შემოწმება
კლასის აკადემიური მდგომარეობის გამოვლენა
აპრილი
17
თეატრალური ფესტივალი
„მარაო“
მოსწავლეების ჩართულობა
კლასის შემოქმედებიტი პოტენციალის გამოვლენა
მაისი
18
26 მაისი- საქართველოს დამოუკიდებლობის დღე
პატრიოტული განვითარება
თავისუფალ საქართველოში ცხოვრების მნიშვნელობა
მაისი
19
ექსკურსია
ისტორიული ადგილების მონახულება
გააცნობიერონ, რომ საქართველო უდიდესი წარსულის ქვეყანაა
ივნისი

Комментариев нет:

Отправить комментарий